ෂොට් එකක් දාගන්න

සූස්තියක් ඇදගන්න

සෙට් වෙන

බොක්කෙක්

මරන්නට හිතෙන

පිස්සුවක් නේද යුද්ධය.

ඉහත උපුටා දැක්වීම තෝමස් හාඩි විසින් ඔහු මරා දැමූ මිනිසාවෙතින් උපුටා ගැනීමකි.

 

ජීවත්වීමට වත්කමක් නොමැතිකම නිසාම අනාගතය අවිනිශ්චිත හා අඳුරු පුද්ගලයන් දෙදෙනෙක්, කුලී හේවායින් ලෙස  යුද පෙරමුණටඑක්වෙති . යුධ පෙරමුණට එක්වන විට ඔවුන් දෙදෙනාම පළිගැනීමෙන් හෝ දේශපේ‍්‍රමී හැඟීමකින් යුධ පෙරමුණට එක්වූවෝ නොවෙති. දෙදෙනා කඳවුරු දෙකකට අනුයුක්තව සේවය කරයි ඔවුන්ගෙන් එක් කෙනෙක් අවසානයේදී ඔහුගේ  සගයෙකු හා සහෘදයකු  සතුරෙකු ලෙස සලකා  මරා දමයි. . යුද්ධයේ ඛේදවාචකය මෙයින් ඉස්මතු වන අතර, යුද්ධය යනු එ තමන්ගේ සගයෙකු හා සහෘදයකු කිසිදු හේතුවක් නොමැතිව මරා දැමීමට පොලඹවන කුරිරු දෙයකි

ලෝකයේ ඕනෑම ජාතියක් මෙන් අපටත් සටන් ඉතිහාසයක් ඇත, ඔබට එය කුරුස යුද්ධ, ජනවාර්ගික කැරලි, සිවිල් යුද්ධ, කැරලි හෝ ශුද්ධ යුද්ධ ලෙස හැඳින්විය හැකිය. කිසිදු යුද්ධයක්, එය කුමක් වුවත්, ප්‍රචණ්ඩත්වයෙන් නිදහස් නොවේ.

1971 දී ජේවීපී ක්‍රියාකාරීන් විසින් දියත් කරන ලද කැරැල්ල මම කුඩා කාලයේ දුටුවෙමි. සමානාත්මතාවය සහ එය යුක්තිය ඉල්ලා සිටින තරුණ තරුණියන්ගේ නැගිටීමකි. රජය සාමාන්‍යයෙන් ප්‍රචණ්ඩත්වය මැඩපැවැත්වීම සඳහා ප්‍රචණ්ඩත්වය යොදා ගත්තේය. බොහෝ දෙනෙක් මිය ගියහ. කිහිප දෙනෙකු පුනරුත්ථාපනය කරන ලදී. කැරැල්ලෙන් පසුව පවා අපේක්ෂිත යුක්තිය සහ සාධාරණය ඉටු නොවීය . සමස්ත දළ ඇස්තමේන්තු වලට අනුව 1971 අප්‍රේල් මාසයේදී මිනිසුන් 8,000 ත් 10,000 ත් අතර සංඛ්‍යාවක් මිය ගියහ.

1971 කැරැල්ලෙන් ඉක්බිතිව පාලකයින් තරුණ කැරැල්ල කෙරෙහි  දැක් වූ, උදාසීන හා නොහොබිනා ප්‍රතිචාරය 1989 දී තවත් කැරැල්ලකට තුඩු දුන්නේය. 60,000 කට අධික ජනතාවක්; 1988-1989 කාලය තුළ ජේවීපී කැරැල්ලේ දෙවන කැරැල්ලේදී මිය ගියහ.සිංහල, දෙමළ සහ මුස්ලිම්, වු ඔවුන්ගෙන් බහුතරයක් තරුණයෝය.

 ශ්‍රී ලංකාවේ ජනවාර්ගික කෝලාහල අවුරුදු 30 ක් පැවතුනි. වාර්ගික කෝලාහල වලදී මියගිය සිංහල, ද්‍රවිඩ හා මුස්ලිම්වරුන්ගේ සංඛ්‍යාව 70000 ක් යැයි ගණන් බලා තිබේ. මියගිය බහුතරය තරුණ අයයි. මරණයෙන් බේරීමට හැකි බොහෝ දෙනෙක් ශාරීරික හා මානසික අබ්බාගාත යින් බවට පත්විය.. මියගිය හා තුවාල ලැබූ අය, වැන්දඹුවන්, දරුවන් සහ දෙමව්පියන් තුළ  නිරන්තර දුක්ඛිත තත්වයක් ඇති කළහ.

පාස්කු ඉරිදා ප්‍රහාරය, තවත් බිහිසුණු ප්‍රහාරයක්, හේතුවෙන් පුද්ගලයින් 290 දෙනෙකු මිය ගොස් 500 දෙනෙකු තුවාල ලබා තිබේ.

පාලකයින්, නොදැනුවත්කම, මෝඩකම, අහංකාරය නිසා ගැටුම්, වාර්ගික හෝ ආගමික හෝ දේශපාලනික ස්වරූපයෙන් සන්නිවේදනය වන  පණිවිඩය තේරුම් නොගනිති නොසලකා හරිති නොදන්නා සේ පසුවෙති නොදැන සිටීමට හේතුව මම නොදනිමි. කෙසේ වෙතත්, යුද්ධයේ සුන්බුන් තුළ සඟවා ඇති දියමන්ති හෑරීමට තරම් ඔවුන් බුද්ධිමත් ය. නිදසුනක් වශයෙන් හිට්ලර්, මිනිසුන් කුපිත කරවීම සහ ඔහු කැමති දේ සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා යුරෝපයේ යුදෙව් විරෝධී අදහස් මුළුමනින්ම උපයෝගී කර ගත්තේය. අපේ ඉතිහාසය, පුරාණ හා නූතන, වාර්ගික අගතිය  ඔවුන්ගේ පැවැත්ම සඳහා දැඩි ලෙස භාවිතා කළ අවස්ථා වලින් නිදහස් නොවේ. වාර්ගික සමගිය තරම් අහිතකර දෙයක් පාලකයින්ට තවත් නැත.

21 වන සියවසේ පැවැත්ම සඳහා අපගේ අභියෝගය වන්නේ සටන් නොව සහයෝගීතාවයයි. සජීවී හෝ අජීවී සෙසු ලෝකය සමඟ සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම,

 යමෙකුගේ වාර්ගික, ආගමික සවිඥානක බව , ඊනියා අනන්‍යතාවය, කලාපීයවාදයේ අංගයක් යැයි මා සිතන, ඇතුළත සහ පිටත සාමයට හානිකර ය. ඕනෑම දෙයක අගතිය තුරන් කිරීමේ එක් පියවරක් වන්නේ විවිධත්වයේ සුන්දරත්වය පිළිගැනීම හා අගය කිරීමයි.

Comments

Popular posts from this blog